- Bog
Den inkluderende skole : en grundbog
(2008)
Serie
I en primært teoretisk optik stilles der skarpt på begrebet "den inkluderende skole"
Hvor er materialet
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
37.12
Bidrag af
Beskrivelse
Indhold: Den inkluderende skole som fænomen (Susan Tetler: Historien bag begrebet "den inkluderende skole". Christian Quvang: Special- og normalundervisning i inklusivt og eksklusivt perspektiv. Niels Ploug: Den inkluderende skole i et sociologisk perspektiv. Anne Maj Nielsen: Kan den inkluderende skole kompensere for negativ social arv? Kirsten Baltzer: Udvikling af den inkluderende skole). Inklusionsudvikling (Mel Ainscow: Udvikling af den inkluderende praksis og kultur. Grus i maskineriet / af Alan Dyson og Frances Gallannaugh. Rasmus Alenkær: Skolen som inkluderende organisation). Ledelse og samarbejde (Lars Qvortrup: Ledelse af og i den inkluderende skole. Fra fortællinger om det svære samarbejde til selvrefleksive fortællinger og anerkendende kollegiale netværk / af Alex Madsen og Vibeke Petersen). Arbejdet med og omkring eleverne (Udviklingen af en pædagogik for den inkluderende skole / af Hallvard Håstein og Sidsel Werner. Et inkluderende undervisnings- og læringsmiljø / af Ole Løw og Elsebeth Jensen. Alex Madsen: Forældreinklusion : at gøre tynde historier tykkere)
ISBN
9788778875556
Udgave
1. udgave, 4. oplag (2012)
Omfang
352 sider
Forlag
Frydenlund
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Dansk pædagogisk tidsskrift, 2008, nr. 2
Pædagogisk psykologisk tidsskrift, Årg. 46, nr. 1/2 (2009)
Undervisere.dk, Årg. 3, maj (2009)
Undervisere.dk, Årg. 3, maj (2009)Lektørudtalelse
Spændende, men meget teoretisk, præsentation af et fagligt begreb, som er et af de mest aktuelle begreber i den pædagogiske debat for tiden